Nov 26, 2010

Sebelum tutup mata, kerja! kerja! kerja! oh so stressful!


Stress ada bermacam2 jenama dan brand yang terkini yang senang sgt didapati dengan percuma di mana-mana sahaja. Kalau lah stress ni boleh dikenali... confirm he'll be the loneliness man on earth.


Harini tetiba laks aku nak mengumpat pasal stress ditempat kerja.

Ok u'ols.. silalah belajar untuk meninggalkan segala2 bebanan kerja itu didepan pintu ofc anda sblm anda pulang kerumah ye. Try to avoid bringing back your work load. Sekiranya ia telah bermula, ....pastinya anda sebenarnya adalah sedang dalam proses membiasakan diri untuk membawa sejenis stress kerumah occay! 

Tapi mmg tak nafikan ada laks jenis orang yg kalau tak bawak balik kerja kerumah.. hoh mcm stress giler jer. Orang lain nak berumah ditepi pantai.. dia pulak nak berumah ditepi pejabat. Sungguh la tiada kehidupan ok!

Ada pulak yang jadikan commitment pada kerjaya sebagai scape goat untuk melarikan diri dari masalah dia yang sebetuinya. Lari dari kestressan hidup dia sebenar. Can be due to kesunyian hidup, masalah rumahtangga, masalah keluarga, ibu bapa, kawan2.. or mungkin nak elak dari terserempak dengan Along yang duduk sebelah rumah dia. 

Oh sungguh kurang sesuai. Bekerja lah.. tapi jgn stress2 ok. Nanti muka pun 5 taun lebih tua. haisshhh! tak menggoda occay!

No comments:

Post a Comment

Nak joen gak: