Mar 14, 2011

SEGMEN :BEN ASHAARI SOAL CINTA



Yang ni best.. ahak ahak.. suker ahkak!

Lelaki pilihan ku.. 

Dah tak leh pilih dah. Dah ade satu! tapi kalu boleh pilih lagik, ahkak highlight 3 je la yer. Karang bagi lelebih berjela2 la sgt jadiknya:-

1. Determined. 
Biar hidup susah, tapi tak menyusahkan.. makanya tentunya yang pastinya yang RAJIN bekerja. Lelaki adalah penaung, ketua, dan tunggak sebuah keluarga. So dia kena tunjukkan bahawa dirinya tak mudah mengalah dan lebih teguh dlm menyempurnakan urusan keluarga or bakal keluarganya.

 2. Negotiable. 
Bertolak ansur pada tempatnya takkan menjatuhkan maruah seorang lelaki tp menjadikan dirinya lebih dihormati. Ular menyusur akar takkan hilang bisanya.

3. Prioritize
Lelaki yg tahu meletakkan dirinya dlm keluarganya. Samada kepada ibu bapanya mahupun isterinya (bila dah berkahwin). Lelaki yang tahu bahawa tanggungjawabnya adalah lebih dari kehidupannya. 

SEKSI seorang lelaki? .....PERLU!
Seksi seorang lelaki pada sikap toleransinya, pada akal panjangnya, pada darjah kepimpinannya dan pada nilai kasih sayangnya.. cheewahhh!

Pengorbanan cinta seorang lelaki.. 
Yer (segelintir) lelaki mmg hebat pengorbanan demi cintanya. Sanggup korban masa wang ringgit utk bawak anak dara omak ang dari pagi sampe tengah malam, sanggup kul 3 pagi anto nasi lemak antarabangsa ke rumah adik ang yg dok kat port klang, sanggup penjam keto abang ang nak pi bawak awek cuti naik genting highland.... tapi sebelum dapat lah. Lepas dah dapattttttt (segelintir gakkk)... nasib kau lah milah. Manjang tak sonang! wakakakaka.. jgn marah tau segelintir je tu.


BERMADU???? 
Eh sape kata tak suke. Sukeee!!! boleh aje... jommm la nak teraiii!! ahkak suker berkongsi2 nih.. lagi la pulak kongsi abang ang. Nak hambik lebih pon akak leh bagiiii.. Payung mas la katekannnnn! Hambikkk! Serabut2 time, sonang ahkak  pas kat ang. Akekekek....

Abang kau ade teman wanita lain?
Oh sape tu bang??? Meh sayang pinangkan? Duit hantaran cukup tak. Ala takpe... bank rakyat kan ade.

Curang? Abang ke ahkak???
Ntah la.. tak leh main hipotesis je. Nanti jadik pitenah. Kalu tak kena gaya, lelaki ke pompuan ke, dedua boleh curang dengan mudah.

SETIA...
Kalau ikot drama swasta or pilem kat tv or makcik2 kat kampung tu, owang pompuan ni la yg lebih setia. Samade janda kematian ke, janda ditinggalkan ke, ahkak2 yg kaki somi selalu parking kat muka ke, dok keje bagi makan kat laki ke.. still owng pompuan ni dok "Setia ku disini" kan kan kan. Betulll.

Cemburu..
Cemburu kat batang pancing.. cemburu kat couch potato.. bley?




6 comments:

  1. jom kite bertukar pendapat =)
    dari blog abg ben
    macam2 jwpan yg ade...

    http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

    ReplyDelete
  2. erk.. ape laa cemburu kat batang pancing.. hehehe

    ReplyDelete
  3. suka part madu bermadu tue..

    singgah dr blog abg ben

    ReplyDelete
  4. datang baca pendapat tentang cinta.

    jom baca blog k.aya juga

    ReplyDelete
  5. singgah dari segmen BA
    salam perkenalan

    macam2 pendapat tentang cinta
    jom baca pendapat saya jugak!
    http://masikarfan.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.html

    ReplyDelete
  6. macam-macam jawapan ada...
    ser0nok baca...



    salam ziarah dari segmen s0al hati En Ben...

    ReplyDelete

Nak joen gak: